Facebook twitter
produkty regionalne produkty tradycyjne izba produktu regionalnego i lokalnego nasze kulinarne dziedzictwo

Kampania „Smaki polskich zbóż”

Projekt realizowany będzie w terminie od 10.05.2023 do 10.10.2023

Malejące spożycie pieczywa w Polsce w latach 2000-2019 z poziomu około 80 kg/os./rok do poziomu niewiele ponad 40 kg/os./rok wpłynęło na funkcjonowanie piekarstwa w warunkach malejącego popytu na pieczywo ogółem, jak również na pieczywo świeże. Rosnące tempo sprzedaży polskiego pieczywa za granicą, ze względu jednak na mały jeszcze wolumen na ten moment nie daje podstaw do dynamiczniejszego rozwoju branży. W szczególnie trudnej sytuacji są zakłady rzemieślnicze, które w lokują swoje produkty na rynku lokalnym. Znacznie dynamiczniej rozwijają się piekarskie przedsiębiorstwa przemysłowe co ma swoje odzwierciedlenie w osiąganych przez nie wynikach produkcyjnych i finansowych. W branży piekarskiej z przyczyn wymienionych wyżej następuje proces uprzemysławiania produkcji i stąd następuje stabilizacja produkcji pieczywa świeżego przy coraz mniejszym zużyciu tego pieczywa pochodzącego z małych zakładów rzemieślniczych.

W ciągu ostatnich pięciu lat sukcesywnie wzrasta w społeczeństwie polskim zainteresowanie zdrowym trybem życia co jednocześnie powoduje korzystne zmiany w zwyczajach żywieniowych. Wzrasta również spożycie pieczywa ciemnego, pieczywa „bio” produkowanego z ziarna pochodzącego z gospodarstw ekologicznych. Dużym zainteresowaniem w ostatnich latach cieszy się pieczywo pochodzące z mąki otrzymywanej z przemiału zbóż należących do grupy prastarych roślin a więc orkiszu, samopszy i płaskurki.

Jednocześnie w ciągu ostatnich lat nastąpiły widoczne zmiany w sposobie odżywiania Polaków. Znaczna część społeczeństwa przykłada coraz większą wagę do świadomego przygotowywania posiłków. Postępujące coraz wyraźniej zmiany w nawykach żywieniowych i oczekiwaniach konsumentów, nakierowanych na zdrowe, funkcjonalne żywienie, wymagają zwiększenia podaży produktów jakościowych. Temu zapotrzebowaniu często nie jest w stanie sprostać branża gastronomiczna i turystyczno-hotelarska (HoReCa), której gestorzy nie znają rynku jakościowych wyrobów zbożowych i nie potrafią wykorzystywać w dostateczny sposób lokalnych zasobów produktowych.

Z analizy sytuacji na rynku, a także zachodzących i przyspieszonych pandemią zmian w preferencjach konsumentów szukających, zdrowych produktów wysokiej jakości wynika, że wielką szansę mają na rynku produkty najwyższej jakości, zwłaszcza potwierdzonej certyfikatami i wytwarzane w sprawdzonych, kontrolowanych warunkach, według sprawdzonych receptur.

W sezonie 2022/23 krajowy handel zbożami determinowany będzie międzynarodową sytuacją na rynkach rolnych, związaną przede wszystkim z wojną na Ukrainie, co znacząco zaburza krajowy łańcuch dostaw surowców rolnych. Dlatego tak ważne jest promowanie polskiego zboża w strategii „od pola do stołu”.

Tym bardziej więc istotne jest przekonanie nie tylko konsumentów bezpośrednich do spożywania polskich przetworów zbożowych lecz także – pośrednio – gestorów turystyki i sektora gastronomicznego do wzbogacania ich oferty o wysokiej jakości, certyfikowane produkty zbożowe. Chcemy poszerzyć krąg konsumentów świadomych, szukających produktów wysokiej jakości o konsumentów nie zwracających dotychczas uwagi np. na certyfikaty jakości i nie mających dostatecznej wiedzy o nich.

Producenci przetworów zbożowych nie wiedzą, jak uatrakcyjnić swoją ofertę, np. chociażby przez poprawę jakości oraz poprzez przystępowanie do systemów jakości żywności i do nich także skierowane będą określone działania edukacyjne kampanii.

Obecna kampania w większym niż dotychczas stopniu skupiać się będzie na promocji oznaczeń jakości i pochodzenia produktów, będących wskazówką dla konsumentów, tj.:

- oznaczeń unijnych i krajowych systemów jakości

- oznaczenia „Produkt polski”, co jest dopełnieniem kampanii prowadzonej przez resort MRiRW, promującej wiedzę wśród konsumentów o tym oznaczeniu.

Produkty, których dotyczy zadanie to pieczywo tradycyjnie wypiekane w rzemieślniczych i spółdzielczych piekarniach (chleby, bułki i inne wyroby piekarnicze), wyroby cukiernicze (ciasta itp.),  wyroby mączne (makarony, kluski), kasze i przetwory z ziarna zbóż

Realizować zadania będziemy na:

1. Pikniku dla dzieci w ogrodach KPRM,

2. Pikniku Poznaj Dobrą Żywność w Warszawie,

3. Degustacji produktów zbożowych dla gości na Polish Grain Day w Warszawie,

4. Stoiskach informacyjno-promocyjne w czasie finałów regionalnych konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów” – promocja i informacja o kampanii, rozdawanie uczestnikom wydarzeń publikacji (magazynu specjalnego o tematyce promującej produkty zbożowe, folderu o produktach zbożowych, ulotek),

5.  Pikniku „Polskie Kulinaria” w Busku Zdroju,

6.  Targach „Smaki Regionów” w Poznaniu

Dzięki przesłaniu o wartościowych produktach zbożowych, kampania ma wzmacniać lokalne przetwórstwo (zwłaszcza spółdzielcze i małe firmy rodzinne), które powinny konkurować na rynku jakością swych wyrobów i oczekiwałoby zwiększonego popytu u konsumentów, lecz często nie ma możliwości by tę jakość odpowiednio zaprezentować i przekonać o niej kupujących.

Restauratorzy, handel i sektor turystyczny – oczekują wzmocnienia swej oferty poprzez produkty wysokiej jakości (np. wysokiej jakości produkty w menu śniadań hotelowych i restauracyjnych), ale często nie znają rynku tych produktów i nie wiedzą, gdzie mogą się w nie zaopatrywać. Tę wiedzę przekażemy w naszej kampanii poprzez spotkania producentów i restauratorów.

 

WYDARZENIA PROMOCYJNE, KTÓRE ODBYŁY SIĘ PODCZAS KAMPANII

Degustacja na POLISH GRAIN DAY

W dniach 25-26 maja 2023 r. Izba Zbożowo-Paszowa była gospodarzem drugiej edycji „Polish Grain Day”, czyli regionalnego spotkania sektora. W tym roku wydarzenie odbyło się pod hasłem „Bezpieczny sektor rolno-spożywczy”. Przed dniem prelekcji, paneli dyskusyjnych i targów, uczestnicy wydarzenia spotkali się na uroczystej Gali Dinner w Ufficio Primo, która uświetniona była występem artystycznym. Podczas drugiej edycji „Polish Grain Day” można było zdegustować produkty wysokiej jakości mające oznaczenia unijne oraz posiadające znak „Jakość Tradycja”. Na stołach biesiadnych i na specjalnej ekspozycji znalazły się w ramach Kampanii promocji polskich produktów zbożowych „Smaki Polskich Zbóż”: cebularz lubelski (ChOG); chleb żytni kielecki (JT); chleb żytni z Koluszek (JT); ciastka maślane, ciastka maślane z czekoladą, ciastka maślane z marmoladą i sernik wszystkie słodkości z Koluszek (ze znakiem JT); ciasto drożdżowe maślane (JT) z Consonni; kołocz śląski (ChOG); rogal świętomarciński (ChOG) i staropolski chleb sanacyjny, pieczony na liściach kapusty i drewnie (JT).

 

        

Dzień Dziecka w Ogrodach Przygód

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi po raz drugi zorganizowało w ogrodach przy Urzędzie Premiera piknik z okazji Dzień Dziecka „Ogrody Przygód”, który odbył się 3 czerwca 2023 r. (sobota). PIPRiL została zaproszona do uczestniczenia w radosnym wydarzeniu. Mieliśmy swój namiot, z którego częstowaliśmy dzieci produktami od członków Izby: różnego rodzaju ciastkami z piekarni państwa Olszyńskich; sokami o wielu smakach z tłoczni „Wiatrowy Sad”; drożdżówkami i słodkimi bułeczkami z piekarni Dobrowolscy. Były też krówki i śliwki w czekoladzie. Nie zabrakło drobnych gadżetów. Zorganizowaliśmy też konkurs dla dzieci – odpowiedzi na wylosowane pytania, dotyczące produktów regionalnych i tradycyjnych, który cieszył się dużym zainteresowaniem.

Jeszcze jedną atrakcją było gotowanie na żywo: na naszym stoisku pan Jarosław Uściński (kucharz) serwował makaron z truskawkami i śmietaną, a na sąsiednim – Polskiej Ekologii – cieplutkie bułeczki z wieprzowym burgerem. Dania znikały w zawrotnym tempie w buziach rozbawionych dzieci.

 

 

Piknik „Poznaj Dobrą Żywność”

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi od wielu już lat zaprasza członków Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz uczestników systemu „Jakość Tradycja” na Piknik „Poznaj Dobrą Żywność”. W tym roku odbył się 18 czerwca (niedziela) na terenie Wyścigów Konnych Służewiec. Miejsce to klimatyczne, zielone, pachnące, zachęca do długich spacerów. Wystawcy przywożą swoje stoiska pod namiotami, sprzedają żywność wysokiej jakości, mają nawet już stałych klientów, którzy regularnie pojawiają się na pikniku.

 

 

Smacznie, Zdrowo i Zdrojowo

Pod takim hasłem w dniach 2-3 września 2023 r. już po raz trzeci odbyła się nasza impreza „Polskie Kulinaria” w Busko-Zdroju, połączona z Jarmarkiem Norbertańskim. Tę edycję imprezy, tak jak poprzednie „Polskie Kulinaria”, przygotowała Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego Oddział Świętokrzyski. Swoje stoiska miało ponad 30 producentów z różnych stron Polski. Była to wyjątkowa okazja do promocji i sprzedaży wartościowych produktów wysokiej jakości od rzemieślników, producentów i firm zrzeszonych w Izbie oraz wytwarzających produkty ze znakiem „Jakość Tradycja”. Można było kupić pieczywo tradycyjne, zjeść gorące pierogi. Przy estetycznych budkach-stoiskach kłębił się tłum kupujących.

Zakupy nie były jedyną atrakcją wydarzenia. Otworzyła je konferencja p.t. „Produkty lokalne i tradycyjne wysokiej jakości szansą na rozwój przedsiębiorczości inspirowanej dziedzictwem kulturowym”. PIPRiL zorganizowała także spotkanie producentów z sektorem HoReCa. Organizatorzy przygotowali również: atrakcje dla rodzin z dziećmi, degustację produktów „made in świętokrzyskie”, warsztaty rzemieślnicze, pokazy kulinarne Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, w ramach kampanii PIPRiL, finansowanej z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

 

 

 

Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów

Na stoiskach informacyjno-promocyjnych podczas finałów regionalnych konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów” – rozdawaliśmy uczestnikom wydarzeń publikacje (magazyn specjalny o tematyce promującej produkty zbożowe, folder o produktach zbożowych, ulotki), 29.09.-01.10.2023 odbyła się wielka gala konkursu Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów w Poznaniu, podczas których prezentowano pokazy kulinarne z wykorzystaniem produktów zbożowych.

     

Degustacja na European Commodities Exchange

W dniach 12-13 października 2023 roku w  warszawskim Centrum Expo XXI polska Izba Produktu regionalnego i Lokalnego brała udział w 63. Edycji Europejskiej Giełdy Towarowej (European Commodities Exchange), która po raz pierwszy odbyła się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej gospodarzem była Izba Zbożowo-Paszowa. Na naszych stoiskach degustację wyrobów i przetwory zbożowych przygotowały Koła Gospodyń Wiejskich w ramach projektu „Smaki polskich zbóż”, który jest sfinansowany z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Rozdawaliśmy ulotki oraz magazyn specjalny „Smak i Tradycja”, czyli materiały promujące przetwory zbożowe.

 

Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów

W dniu 24 października 2023 roku promowaliśmy polskie produkty zbożowe na Kongresie szefów Kuchni i Restauratorów w Warszawie. W ramach kampanii „Smaki polskich zbóż” zorganizowane zostało spotkanie producentów wyrobów zbożowych wysokiej jakości z sektorem HoReCa na którym dyskutowaliśmy o jakościowych produktach zbożowych. Prezentowane były m.in. produkty z certyfikatami unijnymi i krajowymi: rogale świętomarcińskie, kołocz śląski, cebularz lubelski, makarony i mąki.

 

 

          

Kampania Smaki polskich zbóż została sfinansowana z Funduszu Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych 


 

 

Smaki polskich zbóż

Projekt realizowany będzie w terminie od 10.05.2023 do 10.10.2023

Malejące spożycie pieczywa w Polsce w latach 2000-2019 z poziomu około 80 kg/os./rok do poziomu niewiele ponad 40 kg/os./rok wpłynęło na funkcjonowanie piekarstwa w warunkach malejącego popytu na pieczywo ogółem, jak również na pieczywo świeże. Rosnące tempo sprzedaży polskiego pieczywa za granicą, ze względu jednak na mały jeszcze wolumen na ten moment nie daje podstaw do dynamiczniejszego rozwoju branży. W szczególnie trudnej sytuacji są zakłady rzemieślnicze, które w lokują swoje produkty na rynku lokalnym. Znacznie dynamiczniej rozwijają się piekarskie przedsiębiorstwa przemysłowe co ma swoje odzwierciedlenie w osiąganych przez nie wynikach produkcyjnych i finansowych. W branży piekarskiej z przyczyn wymienionych wyżej następuje proces uprzemysławiania produkcji i stąd następuje stabilizacja produkcji pieczywa świeżego przy coraz mniejszym zużyciu tego pieczywa pochodzącego z małych zakładów rzemieślniczych.

W ciągu ostatnich pięciu lat sukcesywnie wzrasta w społeczeństwie polskim zainteresowanie zdrowym trybem życia co jednocześnie powoduje korzystne zmiany w zwyczajach żywieniowych. Wzrasta również spożycie pieczywa ciemnego, pieczywa „bio” produkowanego z ziarna pochodzącego z gospodarstw ekologicznych. Dużym zainteresowaniem w ostatnich latach cieszy się pieczywo pochodzące z mąki otrzymywanej z przemiału zbóż należących do grupy prastarych roślin a więc orkiszu, samopszy i płaskurki.

Jednocześnie w ciągu ostatnich lat nastąpiły widoczne zmiany w sposobie odżywiania Polaków. Znaczna część społeczeństwa przykłada coraz większą wagę do świadomego przygotowywania posiłków. Postępujące coraz wyraźniej zmiany w nawykach żywieniowych i oczekiwaniach konsumentów, nakierowanych na zdrowe, funkcjonalne żywienie, wymagają zwiększenia podaży produktów jakościowych. Temu zapotrzebowaniu często nie jest w stanie sprostać branża gastronomiczna i turystyczno-hotelarska (HoReCa), której gestorzy nie znają rynku jakościowych wyrobów zbożowych i nie potrafią wykorzystywać w dostateczny sposób lokalnych zasobów produktowych.

Z analizy sytuacji na rynku, a także zachodzących i przyspieszonych pandemią zmian w preferencjach konsumentów szukających, zdrowych produktów wysokiej jakości wynika, że wielką szansę mają na rynku produkty najwyższej jakości, zwłaszcza potwierdzonej certyfikatami i wytwarzane w sprawdzonych, kontrolowanych warunkach, według sprawdzonych receptur.

W sezonie 2022/23 krajowy handel zbożami determinowany będzie międzynarodową sytuacją na rynkach rolnych, związaną przede wszystkim z wojną na Ukrainie, co znacząco zaburza krajowy łańcuch dostaw surowców rolnych. Dlatego tak ważne jest promowanie polskiego zboża w strategii „od pola do stołu”.

Tym bardziej więc istotne jest przekonanie nie tylko konsumentów bezpośrednich do spożywania polskich przetworów zbożowych lecz także – pośrednio – gestorów turystyki i sektora gastronomicznego do wzbogacania ich oferty o wysokiej jakości, certyfikowane produkty zbożowe. Chcemy poszerzyć krąg konsumentów świadomych, szukających produktów wysokiej jakości o konsumentów nie zwracających dotychczas uwagi np. na certyfikaty jakości i nie mających dostatecznej wiedzy o nich.

Producenci przetworów zbożowych nie wiedzą, jak uatrakcyjnić swoją ofertę, np. chociażby przez poprawę jakości oraz poprzez przystępowanie do systemów jakości żywności i do nich także skierowane będą określone działania edukacyjne kampanii.

Obecna kampania w większym niż dotychczas stopniu skupiać się będzie na promocji oznaczeń jakości i pochodzenia produktów, będących wskazówką dla konsumentów, tj.:

- oznaczeń unijnych i krajowych systemów jakości

- oznaczenia „Produkt polski”, co jest dopełnieniem kampanii prowadzonej przez resort MRiRW, promującej wiedzę wśród konsumentów o tym oznaczeniu.

Produkty, których dotyczy zadanie to pieczywo tradycyjnie wypiekane w rzemieślniczych i spółdzielczych piekarniach (chleby, bułki i inne wyroby piekarnicze), wyroby cukiernicze (ciasta itp.),  wyroby mączne (makarony, kluski), kasze i przetwory z ziarna zbóż

Realizować zadania będziemy na:

1.           Pikniku dla dzieci w ogrodach KPRM,

2.           Pikniku Poznaj Dobrą Żywność w Warszawie,

3.           Degustacji produktów zbożowych dla gości na Polish Grain Day w Warszawie,

4.           Stoiskach informacyjno-promocyjne w czasie finałów regionalnych konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów” – promocja i informacja o kampanii, rozdawanie uczestnikom wydarzeń publikacji (magazynu specjalnego o tematyce promującej produkty zbożowe, folderu o produktach zbożowych, ulotek),

5.           Pikniku „Polskie Kulinaria” w Busku Zdroju,

6.           Targach „Smaki Regionów” w Poznaniu

Dzięki przesłaniu o wartościowych produktach zbożowych, kampania ma wzmacniać lokalne przetwórstwo (zwłaszcza spółdzielcze i małe firmy rodzinne), które powinny konkurować na rynku jakością swych wyrobów i oczekiwałoby zwiększonego popytu u konsumentów, lecz często nie ma możliwości by tę jakość odpowiednio zaprezentować i przekonać o niej kupujących.

Restauratorzy, handel i sektor turystyczny – oczekują wzmocnienia swej oferty poprzez produkty wysokiej jakości (np. wysokiej jakości produkty w menu śniadań hotelowych i restauracyjnych), ale często nie znają rynku tych produktów i nie wiedzą, gdzie mogą się w nie zaopatrywać. Tę wiedzę przekażemy w naszej kampanii poprzez spotkania producentów i restauratorów.

 

WYDARZENIA PROMOCYJNE, KTÓRE ODBYŁY SIĘ PODCZAS KAMPANII

Degustacja na POLISH GRAIN DAY

W dniach 25-26 maja 2023 r. Izba Zbożowo-Paszowa była gospodarzem drugiej edycji „Polish Grain Day”, czyli regionalnego spotkania sektora. W tym roku wydarzenie odbyło się pod hasłem „Bezpieczny sektor rolno-spożywczy”. Przed dniem prelekcji, paneli dyskusyjnych i targów, uczestnicy wydarzenia spotkali się na uroczystej Gali Dinner w Ufficio Primo, która uświetniona była występem artystycznym. Podczas drugiej edycji „Polish Grain Day” można było zdegustować produkty wysokiej jakości mające oznaczenia unijne oraz posiadające znak „Jakość Tradycja”. Na stołach biesiadnych i na specjalnej ekspozycji znalazły się w ramach Kampanii promocji polskich produktów zbożowych „Smaki Polskich Zbóż”: cebularz lubelski (ChOG); chleb żytni kielecki (JT); chleb żytni z Koluszek (JT); ciastka maślane, ciastka maślane z czekoladą, ciastka maślane z marmoladą i sernik wszystkie słodkości z Koluszek (ze znakiem JT); ciasto drożdżowe maślane (JT) z Consonni; kołocz śląski (ChOG); rogal świętomarciński (ChOG) i staropolski chleb sanacyjny, pieczony na liściach kapusty i drewnie (JT).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dzień Dziecka w Ogrodach Przygód

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi po raz drugi zorganizowało w ogrodach przy Urzędzie Premiera piknik z okazji Dzień Dziecka „Ogrody Przygód”, który odbył się 3 czerwca 2023 r. (sobota). PIPRiL została zaproszona do uczestniczenia w radosnym wydarzeniu. Mieliśmy swój namiot, z którego częstowaliśmy dzieci produktami od członków Izby: różnego rodzaju ciastkami z piekarni państwa Olszyńskich; sokami o wielu smakach z tłoczni „Wiatrowy Sad”; drożdżówkami i słodkimi bułeczkami z piekarni Dobrowolscy. Były też krówki i śliwki w czekoladzie. Nie zabrakło drobnych gadżetów. Zorganizowaliśmy też konkurs dla dzieci – odpowiedzi na wylosowane pytania, dotyczące produktów regionalnych i tradycyjnych, który cieszył się dużym zainteresowaniem.

Jeszcze jedną atrakcją było gotowanie na żywo: na naszym stoisku pan Jarosław Uściński (kucharz) serwował makaron z truskawkami i śmietaną, a na sąsiednim – Polskiej Ekologii – cieplutkie bułeczki z wieprzowym burgerem. Dania znikały w zawrotnym tempie w buziach rozbawionych dzieci.

 

Piknik „Poznaj Dobrą Żywność”

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi od wielu już lat zaprasza członków Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz uczestników systemu „Jakość Tradycja” na Piknik „Poznaj Dobrą Żywność”. W tym roku odbył się 18 czerwca (niedziela) na terenie Wyścigów Konnych Służewiec. Miejsce to klimatyczne, zielone, pachnące, zachęca do długich spacerów. Wystawcy przywożą swoje stoiska pod namiotami, sprzedają żywność wysokiej jakości, mają nawet już stałych klientów, którzy regularnie pojawiają się na pikniku.

 

Smacznie, Zdrowo i Zdrojowo

Pod takim hasłem w dniach 2-3 września 2023 r. już po raz trzeci odbyła się nasza impreza „Polskie Kulinaria” w Busko-Zdroju, połączona z Jarmarkiem Norbertańskim. Tę edycję imprezy, tak jak poprzednie „Polskie Kulinaria”, przygotowała Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego Oddział Świętokrzyski. Swoje stoiska miało ponad 30 producentów z różnych stron Polski. Była to wyjątkowa okazja do promocji i sprzedaży wartościowych produktów wysokiej jakości od rzemieślników, producentów i firm zrzeszonych w Izbie oraz wytwarzających produkty ze znakiem „Jakość Tradycja”. Można było kupić pieczywo tradycyjne, zjeść gorące pierogi. Przy estetycznych budkach-stoiskach kłębił się tłum kupujących.

Zakupy nie były jedyną atrakcją wydarzenia. Otworzyła je konferencja p.t. „Produkty lokalne i tradycyjne wysokiej jakości szansą na rozwój przedsiębiorczości inspirowanej dziedzictwem kulturowym”. PIPRiL zorganizowała także spotkanie producentów z sektorem HoReCa. Organizatorzy przygotowali również: atrakcje dla rodzin z dziećmi, degustację produktów „made in świętokrzyskie”, warsztaty rzemieślnicze, pokazy kulinarne Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni, w ramach kampanii PIPRiL, finansowanej z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych.

 

 

Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów

Na stoiskach informacyjno-promocyjnych podczas finałów regionalnych konkursu „Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów” – rozdawaliśmy uczestnikom wydarzeń publikacje (magazyn specjalny o tematyce promującej produkty zbożowe, folder o produktach zbożowych, ulotki), 29.09.-01.10.2023 odbyła się wielka gala konkursu Nasze Kulinarne Dziedzictwo-Smaki Regionów w Poznaniu, podczas których prezentowano pokazy kulinarne z wykorzystaniem produktów zbożowych.

Degustacja na European Commodities Exchange

W dniach 12-13 października 2023 roku w  warszawskim Centrum Expo XXI polska Izba Produktu regionalnego i Lokalnego brała udział w 63. Edycji Europejskiej Giełdy Towarowej (European Commodities Exchange), która po raz pierwszy odbyła się w Europie Środkowo-Wschodniej. Jej gospodarzem była Izba Zbożowo-Paszowa. Na naszych stoiskach degustację wyrobów i przetwory zbożowych przygotowały Koła Gospodyń Wiejskich w ramach projektu „Smaki polskich zbóż”, który jest sfinansowany z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Rozdawaliśmy ulotki oraz magazyn specjalny „Smak i Tradycja”, czyli materiały promujące przetwory zbożowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów

W dniu 24 października 2023 roku promowaliśmy polskie produkty zbożowe na Kongresie szefów Kuchni i Restauratorów w Warszawie. W ramach kampanii „Smaki polskich zbóż” zorganizowane zostało spotkanie producentów wyrobów zbożowych wysokiej jakości z sektorem HoReCa na którym dyskutowaliśmy o jakościowych produktach zbożowych. Prezentowane były m.in. produkty z certyfikatami unijnymi i krajowymi: rogale świętomarcińskie, kołocz śląski, cebularz lubelski, makarony i mąki.