Facebook twitter
produkty regionalne produkty tradycyjne izba produktu regionalnego i lokalnego nasze kulinarne dziedzictwo

Polskie produkty zbożowe gwarancją jakości i smaku

Kampania „Polskie produkty zbożowe gwarancją jakości i smaku” jest sfinansowana z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych 

 

 

 

Polskie produkty zbożowe gwarancją jakości i smaku”

- kampania promocyjna Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego

Czas trwania kampanii: 8.10.2021 – 7.08.2022

 

To kontynuacja rozpoczętych w 2017 roku działań promocyjnych Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego, których celem jest promocja polskich produktów zbożowych oraz ich producentów na rzecz wzmacniania pozytywnego wizerunku tych surowców i produktów wśród konsumentów.

 

Cele kampanii:

• rozpowszechnianie wiedzy o polskich surowcach i produktach zbożowych wytwarzanych tradycyjnie i o systemie „Jakość Tradycja” 

  

• podkreślenie wartości i korzyści biznesowych wynikających z uczestnictwa producentów produktów z krajowego zboża w systemach jakości żywności, a zwłaszcza
w krajowym systemie „Jakość Tradycja”

• promocja certyfikowanych produktów z krajowego zboża i ich producentów

W strategii odwołamy się do cech produktów uczestniczących w krajowym i unijnych systemach jakości żywności – chcemy przekonać konsumentów, że warto poszukiwać regionalnych i tradycyjnych certyfikowanych produktów, ponieważ są to prawdziwie polskie produkty zbożowe, wyjątkowe, bo regionalne, najwyższej jakości, o tradycyjnym polskim smaku („Szukaj produktów ze znakiem „Jakość Tradycja”).

Będzie to wielopoziomowa kampania edukacyjno-promocyjna o walorach smakowych
i zdrowotnych polskich produktów zbożowych i o produktach z certyfikatami Jakość Tradycja realizowana poprzez:

  1. Reklamę Internetową
  2. Telewizyjne spoty reklamowe – pokażemy je w 5 regionach Polski
  3. Wydamy numer specjalny naszego magazynu „Smak i Tradycja” poświęcony promocji polskich produktów zbożowych
  4. Nasi producenci wezmą udział w 2 wydarzeniach targowych – w Kielcach na targach Eco Style i w Poznaniu na targach WINO
  5. Będziemy obecni z kampanią na stronie PIPRiL: www.produktyregionalne.pl oraz na https://www.facebook.com/PIPRIL/, gdzie znajdziecie informacje o certyfikowanych i wysokiej jakości produktach zbożowych

 

Kampania ma wzmacniać lokalne przetwórstwo piekarnicze, zwłaszcza spółdzielcze i małe firmy rodzinne, które powinny konkurowana rynku jakością swych wyrobów.

Z kolei restauratorzy, handel i sektor turystyczny – oczekują wzmocnienia swej oferty poprzez produkty wysokiej jakości (np. wysokiej jakości produkty piekarnicze w menu śniadań hotelowych i restauracyjnych), ale często nie znają rynku tych produktów i nie wiedzą, gdzie mogą się w nie zaopatrywać. Tę wiedzę przekażemy w naszej kampanii poprzez spotkania producentów i restauratorów.

Ważnym adresatem naszej kampanii są konsumenci. W ostatnim czasie wzrasta popyt na zdrowe, jakościowe produkty zbożowe. Niestety, wiedza o nich – o ich walorach i miejscach dostępności jest wciąż jeszcze mała. Konsumenci oczekują dobrej oferty piekarniczej, lecz nie wiedzą jak te produkty rozpoznawać, jakie mają walory i gdzie ich szukać. Tę odpowiedź znajdą poprzez kampanię „Polskie produkty zbożowe gwarancją jakości i smaku”.

 

 

WYDARZENIA PODCZAS KAMPANII

8-10.10.2021 r. Kielce

Udział producentów produktów zbożowych w targach: IV Salon Produktów Ekologicznych Eco Style.

Podczas październikowej edycji Salonu stoiska zapełniła także zdrowa żywność przywieziona przez członków Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego. Nie zabrakło na niej tradycyjnych produktów zbożowych wysokiej jakości z certyfikatami „Jakość Tradycja”. Na targach były rozmaite rodzaje pieczywa, makarony, kasze domowych przetworów i słodkości. Podczas wydarzenia odbywały się pokazy kulinarne i degustacje. Stoiska wypełniły m.in. tradycyjne chleby, makarony, przetwory a nawet mąka orkiszowa z własnych upraw prosto z od rolnika. Ogromnym zainteresowaniem gości targów cieszyły się pokazy kulinarne i degustacje, w tym racuszków i naleśników z owocami, bułeczek z płatkami z róży i ciasta drożdżowego.

Na stoisku PIPRiL można było spróbować tradycyjnych wypieków, konsumenci otrzymywali również wydawnictwa zachęcające ich do kupowania polskich produktów zbożowych

 

17-19.03.2022 r. Poznań

Na targach WINO w Poznaniu obecni byli także producenci regionalnej żywności. Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego zorganizowała stoisko promujące polskie produkty zbożowe wysokiej jakości, z certyfikatami „Jakość Tradycja”. Na ekspozycji prezentowane były makarony, mąki, kasze, żurki z maki razowej oraz regionalne wypieki.

W czasie targów na stoisku Polskiej Izby Produktu Regionalnego odbył się pokaz kulinarny przedstawiony przez Bożenę Dobrowolską, właścicielkę tradycyjnej rodzinnej piekarni w Kielcach. Pokazowi towarzyszył film pokazujący proces tradycyjnego wypieku chleba.

   

Stoisko PIPRiL cieszyło się dużym zainteresowaniem konsumentów, cały czas trwały rozmowy z producentami, rozmowy z konsumentami, odbyło się też forum dyskusyjne promujące produkty zbożowe.